Ga naar de inhoud

Onderzoek Alcoholmarketing gericht op jongeren

Jaargeving: 2020
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport 

Breuer&Intraval, Het Media Loket en Dialogic hebben in opdracht van het ministerie van VWS onderzoek uitgevoerd naar het bereik en de beïnvloeding van jongeren door alcoholuitingen op de top vijf locaties. Van de vijf te onderzoeken locaties zijn supermarkten, horeca en bioscopen – fysiek bezocht door de onderzoekers van Breuer&Intraval. Op deze drie locaties zijn gegevens verzameld door middel van observaties. Om alcoholmarketing gericht op jongeren op televisie in beeld te brengen is door Het Media Loket een basisanalyse en inhoudsanalyse uitgevoerd met behulp van gegevens van Nielsen Media Research en Stichting KijkOnderzoek (SKO). Voor social media is gebruik gemaakt van zowel geautomatiseerde verzamelde social media content als door jongeren gerapporteerde content en informatie over hun social media gebruik.

Breuer&Intraval, RBO en Partoer. Drie bedrijven die allemaal al tientallen jaren op eigen wijze in de markt staan. Elk in een deel van de markt waar ze het verschil maken met hun kennis en expertise. Maar toch besloten we een paar jaar geleden onder een vlag verder te gaan. ‘Impact door samenspel’ werd geboren, en daar plukken onze klanten de vruchten van.